asdf

Jude Law a mocskos Farkas

  • Szerző: P. Kristóf
Mit lehet mondani egy olyan filmről, ami Jude Law monológjával indít, ahogy perceken át a saját farkáról áradozik? Mert a Dom Hemingway című film pontosan így kezdődik.

Néz a kamerába és undorítóan fröcsögve isteníti szexuális potenciálját, miközben a prűdebb nézők már kapásból felállnak és ott hagyják a mozitermet. A sablonos péniszkultusz közben átcsap egészen tűrhető monológba, ráadásul szelektálja is az olyanokat, akik amúgy is kényelmetlenül éreznék magukat a későbbiekben. Ennek köszönhetően a kezdeti pánik alábbhagy, nem is olyan rossz ez. Jude Law tizenkét éve ül a sitten valami rablásos ügy miatt, de csupán azért, mert nem dobta fel főnökét, így gyakorlatilag helyette hűsült. Most azonban eljött a szabadulás pillanata, a társadalomból teljesen kiszakadt Dom (mondjuk figuráját nézve valószínűleg sosem viselkedett másképp) újra London utcáit rója, hogy behajtsa tartozását.

Dom Hemingway

Nagyjából így veszi kezdetét a cselekmény, amely elég sokszor próbálja felháborítani a közönséget több-kevesebb sikerrel. Van itt vér, szex, mellek, drogok, rengeteg alkohol és körülbelül minden perce jut egy basszdmeg is. Közben Dom Hemingway megmutatja, mennyire tökös és utánozhatatlan simlis is valójában. Az a tipikus olyan régóta ültem sitten, hogy azt sem tudom, milyen a világ jelenleg féle sztori, ahol a régi idők rablója megpróbálja felvenni a harcot a modern kor bűnözőivel. Vagyis ez egy pillanatra sem merül fel benne, hiszen egója nem engedi belegondolni, hogy bárki jobb lehet nála, de azért ez a problémakör is felmerül útközben.

Dom Hemingway

Főhősünk egyre jobban szétcsúszik, ami egy idő után azért kezd unalmassá válni, mert más szinte nem is történik, ekkor viszont végre valami komolyabbat is láthatunk. Előjön a lélektan és a motivációk, végre fény derül rá, hogy Dom nem csupán az a laza figura, hanem neki is megvannak a komoly magánéleti problémái. Ráadásul elég súlyosak, igazából ezek elöl menekül ebbe az állapotba rendszeresen. Viszont olyannyira csak a főszereplőre koncentráltak, hogy mellette az egyébként ötletesen megírt és jó mellékszereplők totál háttérbe szorulnak, nem kapnak akkora megvilágítást, amekkorára szükség lenne.

Dom Hemingway

Ilyenkor esnek abba a hibába a készítők, hogy hirtelen túldramatizálják az egészet, amitől elveszik a film egysége, de ezúttal igyekeztek fenntartani a stílust és a hangulatot végig. A sztori nagyon szórakoztató, de nincs benne semmi extra, nem szögez a képernyőhöz, nem nyit fel semmi újat, csupán van és jó és kész. Jude Law úgy néz ki, mintha Farkas szerepére készülne a Mocsok című film forgatásán. Nagyjából ez igaz az egész filmre is, ettől viszont teljesen elveszíti egyediségét és beáll a rosszfiú a jófiú típusú alkotások sorába. A Dom Hemingway egy teljesen élvezhető és jó, de középszerű alkotás. 

Dom Hemingway

Vannak benne tökös beszólások, remek poénok, jó figurák, dráma és még a Trónok harcából ismert Emilia Clarke-ot is láthatjuk színészkedni a vásznon. Láthatunk egészen jó vágásokat és filmes megoldásokat is, a fordulópontoknál elhelyezett feliratszlogenek szintén jók, régivágású moziélmény hatását keltik a nézőben. Minden tök szuper, jól szórakozunk, de Dom Hemingway ennél többet nem nyújt, nem fog kultikussá válni, nem tesz semmi maradandót. Arra a másfél órára viszont, amíg azonosulhatunk vele, megszeretjük, jól elvagyunk vele, de később nem hiányzik. Olyan, mint egy középiskolai barát, akivel véletlenül összefutsz az utcán, beültök egy kávéra és jót röhögtök a múlton, majd mentek utatokra és újra nem látjátok évekig egymást. 

GYÁRTÁS ÉVE, ORSZÁG: 2014, UK
RENDEZŐ:Richard Shepard
SZEREPLŐK:Jude Law, Richard E. Grant, Emilia Clarke
MŰFAJ: vígjáták, dráma, krimi
PRODUCER: Ivan Dunleavy, Jeremy Thomas
MOZI BEMUTATÓ: 2013. december 12. 
ÍRÓ: Richard Shepard


Lájkold vagy oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz közösségünkhöz a Facebookon!

Megosztás facebookon